Jaký je správný postup pravidelného testování zaměstnance, který pracuje na DPP a na pracoviště přichází po konci pracovní doby všech ostatních zaměstnanců?
Povinnost testování se vztahuje, jak na zaměstnance s pracovní smlouvou, tak na zaměstnance pracují na základě dohod o pracích konaných mimo pracovních poměr (DPP a DPČ).
Zaměstnanci pracující na základě dohod se počítají do limitu zaměstnanců společnosti, od něhož je nutnost testovat, a zároveň se musí testování podrobit. Skutečnost, že zaměstnanec na pracoviště přichází po konci pracovní doby ostatních zaměstnanců nemůže být z hlediska BOZP brána v potaz.
Výjimka z povinného testování se uplatní na osoby,
- které prodělaly laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula u nich doba izolace, nejeví žádné příznaky onemocnění COVID-19, a od prvního pozitivního RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní;
- kterým byl vystaven certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti nemoci COVID-19, a sice po 14 dnech od očkování;
- které vykonávají práci z domova (pracují tzv. na home office).
08. 04. 2021